پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 959057
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
نشست

حوزه/ واحد پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قوچان، نشست علمی پژوهشی با عنوان « بررسی سیره علمی و اخلاقی استاد طاهایی (سیده فاطمه خاموشی)» را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، واحد پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قوچان، نشست علمی پژوهشی با عنوان « بررسی سیره علمی و اخلاقی استاد طاهایی (سیده فاطمه خاموشی)» را در راستای آشنایی طلاب با سیره علمی و عملی اساتید بانوی نمونه معاصر و الگو در حوزه‌های علمیه، برگزار کرد.

طیبه رثایی، مدرس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد در این نشست با اشاره به اینکه بانو طاهایی، یکی از پیشگامان عرصه تحول در تعلیمات حوزوی و علوم دینی بود، گفت: استاد طاهایی همیشه در جستجوی علم بود و برای یافتن دانشمندانی که در علوم جدید و قدیم به کمال معرفت رسیده و با بینش نو، اسلام را از سرچشمه‌های ناب دریافت کرده بودند، تلاش می‌کرد.

وی با اشاره به تسلط خانم طاهایی بر دروس حوزوی، و تفهیم و تبیین مطالب آن‌ها به طلاب، افزود: تقوا و خوب درس خواندن در طلاب را تشویق می‌کرد و برای هرکدام از اساتید و طلاب شاخصه‌هایی داشت و به اساتید توصیه می‌کرد با آگاهی و بصیرت لازم، نسبت به جریانات جامعه اهتمام داشته باشند.

استاد این نشست با بیان اینکه اخلاص، توکل، توسل، تقوا، کسب رضایت پروردگار، صبر و بردباری، تهذیب نفس، عفت و متانت، تواضع و ادب، زهد و قناعت، خستگی‌ناپذیری ایشان ازجمله سیره اخلاقی استاد طاهایی بود، تصریح کرد: بدون شک رمز موفقیت این بانو در سه عنصر « خلوص نیت»، «ایمان به هدف» و «استقامت در مسیر حق» خلاصه‌شده بود و تحت لوای اهل‌بیت علیهم‌السلام زندگی می‌کرد.

رثایی در پایان با اشاره به آیه « اتَّبِعُوا مَنْ لَا یَسْأَلُکُمْ أَجْرًا وَهُمْ مُهْتَدُونَ ؛ از کسانی پیروی کنید که پاداشی از شما نمی‌خواهند و آنان راه‌یافته‌اند»، گفت: اخلاص در عمل، علاوه بر اینکه انسان را نورانی می‌کند او را راهنمایی و هدایت نیز می‌کند و خداوند در آیه ۲۱ سوره یس دو شرط «هدایت خود فرد مربی» و «نخواستن اجر و مزد» را برای یک معلم، مدرس و یک شخصیت علمی قرار داده است.

گفتنی است، این نشست علمی پژوهشی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به‌صورت مجازی و برخط از طریق سامانه‌ی LMS حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha